Käyttöaikaseurannan hyödyt voidaan jakaa kolmeen eri ryhmään. Nopeimmin realisoituvat hyödyt näkyvät operatiivisella puolella tuotantoprosessin läpinäkyvyyden paranemisesta ja lisääntyneenä tietona omasta toiminnasta. Keskeistä on tuoda uusi tieto henkilöstön saataville ja samalla kertoa seurannan tavoitteet ja merkitys. Informaation lisääntymisen seurauksena henkilöstölle muodostuu luonnollinen, omaehtoinen, tarve kehittää omaa ja ryhmän työtä tehokkaampaan suuntaan. Tieto voidaan tuoda henkilöstölle esimerkiksi infonäyttöjärjestelmällä sosiaali- tai tehdashallitiloissa.
HitScan palvelun avulla operatiiviset toiminnan kehityskohteet saadaan esiin ja kehitystoimien vaikutukset näkyvät henkilöstölle välittömästi. Erityyppisessä työssä saman koneen käyttöaste voi olla erilainen, mutta tärkeämpää on verrata samantyyppisiä töitä keskenään, sillä työhön käytetty aika ja koneen käyttöaste kertovat työnjohdolle tehdyn työn kustannuksista ja kannattavuudesta.
Yrityksen taktisen ja strategisen tason suunnittelussa HitScan palvelun tuottamaa tietoa analysoimalla ja yhdistämällä muiden tietolähteiden tietoihin yrityksen johto ja esimiehet voivat tehostaa päätöksentekoa ja parantaa päätösten osumatarkkuutta. Erityisesti investointeja ja henkilöresursseja koskevassa päätöksenteossa HitScanin tuottama informaatio tarjoaa merkittävää lisäarvoa. Edellisen lisäksi koko yrityksen tilaus-toimitusprosessin kehittäminen saa lisäarvoa HitScanin tuottamasta tiedosta, sen avulla esimerkiksi tuotannosta vastaavat esimiehet löytävät pullonkaulat ja kykenevät kohdistamaan toimet niihin ja myynti ymmärtää paremmin yrityksen kehittyneen tuotantokyvyn ja voi tarkemmin optimoida omaa toimintaansa koko yrityksen kannattavuuden kannalta parhaaksi.
Käyttöaikasuhteen kehitys on koko operatiivisen henkilöstön yhteistoiminnan tulos ja siihen vaikuttavat: Myynti, hankinta, kuormitus, työjohto, logistiikka, henkilöstö, asiakkaat ja huolto
- Lisätiedot Tehotec Oy / Juha Lemponen 050 446 0030